Must Reads

donderdag 2 augustus 2018

Online Commercial




Oproep!!!
Ik stap uit m’n comfortzone en laat mijn stem horen. Ik ga een online commercial maken met drie andere topvrouwen. Arlene Arlène LugieryJessica Riedewald en Ngombo Makaia Theresa waarmee ik het belang van meer culturele diversiteit o. a in de media op tv, in films on the cover of a magazine wil benadrukken. Als Antilliaanse jonge dame, ja want dat ben ik. Hou ik mijzelf nog al te vaak op de achtergrond, vanwege onzekerheid. Onzeker over mijn talenten, onzeker over mijn vaardigheden, onzeker of ik wel goed genoeg ABN spreek. Ik ben een perfectionist, maar perfectionistisch zijn heeft mij nooit echt goed gedaan. Het stagneert en blokkeert. Want het liefst wil ik opstaan en spreken. Spreken over het kromme systeem waarin we leven, spreken over een systeem wat mensen onderdrukt i.p.v kansen creëert, spreken over de slechte arbeidsomstandigheden in menig topbedrijven, spreken over de waardeloze nul urencontracten, spreken over het feit dat ik meer diversiteit op de Nederlandse buis wil zien.

Het is vandaag 2 augustus 2018 en we leven in een samenleving met 3,8 miljoen mensen met een internationale achtergrond. Een rijke culturele stad, met al zijn kleuren en geuren. Dit zou ik graag weer terug gereflecteerd willen zien op de buis, in de bioscoop of wanneer ik een magazine open sla. Maar ook wanneer ik binnen in een bedrijf naar de manager, leidinggevende of directeur vraag. Of wanneer ik een casting of modellenbureau binnenstap. Ja ik wil spreken en opstaan voor zovelen die nooit hun stem hebben durven laten horen, spreken voor hen die nog schuilen in hun onzekerheden omdat ze nooit kregen te horen hoe waardevol ze wel niet waren. Spreken voor hen die mischien de Nederlandse taal nog niet volledig beheersen, maar die wel vol potenties zitten. Veel te vaak schrijven wij mensen af omdat ze onze taal niet spreken. De taal van de politiek, de taal van het bedrijfsleven, de taal van ondernemers, we schrappen alles maar meteen af. I.p.v. te vragen wie ben je, wat zijn je talenten, wat zijn je gaven? Wat kan ik voor jou betekenen? Wat heb jij nodig om te stralen? Wat heb jij nodig om in je kracht te staan? Ik ben oprecht benieuwd wat maakt jou bijzonder? Wat maakt jou uniek?

Ik geloof en zie dagelijks zoveel potentie om me heen. Ik besef dat als we verandering willen zien, wij zelf de verandering moeten zijn en dat wij zelf de verandering moeten brengen. Daarom stap ik op uit m’n comfortzone en doe iets waarvan ik wellicht niet alle wegen weet. Maar het negeren van een verlangen, wetend dat ik niet de enige ben, en het besef van de kostbare tijd van het leven drijft mij nog meer om op te staan en m’n stem te laten horen. Er is niets erger dan stilletjes doodgaan en geen fouten durven maken. Draai het om “geen fouten durven maken is stilletjes doodgaan”. Dus ik ga iets nieuws uitproberen, en wil iedereen die het belang van culturele diversiteit in de media, op tv, film, in het bedrijfsleven support, begrijpt of inziet oproepen om het volgende te doen:

Ga op een herkenbare locatie staan in de stad waar je woon. Bijv: De dam, Scheveningen, Domplein, CS, de grachten etc.
Maak een korte video opname van jezelf waarin je in één zin vertel waarom culturele diversiteit zo belangrijk is.
Bijv: Omdat Culturele Diversiteit de samenleving verrijkt.
Omdat: Culturele Diversiteit vernieuwing brengt.
Omdat: Culturele Diversiteit................................
Let op dat we goed kunnen zien op welke locatie je sta.
De oproep is voor iedereen. Alle kleuren, blank, zwart wit of bruin, jong, oud, klein, dik, dun, iedereen die het belang van culturele diversiteit inziet.

Stuur het op naar mij: nadira58@live.nl
En dan zorg ik dat ook jou stem gezien en gehoord zal worden.
Ik ga de commercial/scène verwerken met alle filmpjes zodat het een geheel wordt. Een online commercial van ons allemaal.

Ik kijk er naar uit 😉 Sharing is caring

VisionsThoughts&Dreams
NMJ

Geen opmerkingen:

Een reactie posten