Must Reads

dinsdag 14 oktober 2014

Diversiteit in het theater.......

Ik hou van theater, ik hou van spoken word en ik hou van acteren. Sinds vorige maand ben ik begonnen aan de theaterschool in Rotterdam: www.rcth.nl Zoals jullie misschien al weten heb ik vorig jaar een eigen poetryshow: De Stem Van De Vrouw in een theater in Rotterdam uitgevoerd. www.larenkamp.nl. Op een poëtische wijze heb ik samen met 3 andere vrouwen de verhalen van een vrouw vorm gegeven. Met een heel team hebben wij een creatieve theater/poetryproductie neergezet. Later hebben wij dezelfde show met een kleinere groep dames uitgevoerd in www.nolimitzo.nl. Dit was een van mijn doelen. Een productie maken met een diversiteit aan culturen en talenten om andere meiden en vrouwen te bemoedigen en inspireren.

Het is mijn streven om nog meer producties uit te voeren om anderen te inspireren. Daarom heb ik de keuze gemaakt om mij verder op een professionele manier te verdiepen in alle aspecten van het acteren en theatermaken. Ik volg nu part time les, ik moet heel veel voorstellingen bezoeken, producties maken en kijkverslagen schrijven. Waar ik ontzettend van geniet. Ik vind het heerlijk om naar theaterproducties te kijken, vooral als het een theaterproductie is met een diversiteit aan culturen. Wonend in een stad als Rotterdam wil je graag en verwacht je ook diversiteit op een professionele niveau weer terug te zien in het theater en niet alleen in de amateur sector. Dit heb ik helaas nog niet teruggezien in de voorstellingen die ik in de schouwburg heb bezocht.

Als Antilliaan en liefhebber van theater en acteren mis ik dit in het theater en op de Nederlandse tv. Ja je hebt soms wel eens een soap of film met een of twee donkere acteurs en actrices. Maar daar blijft het dan ook bij. In verhouding met andere landen lopen wij nog steeds enorm achter met wat betreft diversiteit in de theater, tv en filmsector. Het blijft mij nog steeds enorm verbazen hoe dat in de wereld van vandaag nog mogelijk is terwijl er zoveel creatieve talent in Nederland woonachtig is.

Zie hieronder de trailer van Poetry&Talkshow: De Stem Van De Vrouw
Crew: Thania Balinge, Bellita Carol, Jessica Riedewald, Nadira Jansen
Film: Alfa Zinga




Geen opmerkingen:

Een reactie posten