Must Reads

dinsdag 21 juli 2015

Levenslessen

Mijn hart staat stil achter de horizon
Een moment van rust
Ik kijk naar wat voor me ligt en probeer achter te laten wat gebroken is
Een lichtpunt in mijn duistere dagen
Klamme handen, kloppende hartslagen
Verleid, een brug te overspringen die het leven mij voorspiegelt
Verleden en heden dwingen mij een keus te maken
Omlopen heeft geen zin
Levenslessen zijn eeuwenoude herhalingen van klokslagen
Een herhaling van tijd door jassen van gebeurtenissen
Niemand uitgezonderd
Wegenwijze voetstappen van voorouders stromend door de familielijn
Niet altijd weloverwogen
Gemiste kansen, geleerde lessen

Klamme handen, kloppende hartslagen
Een andere situatie een nieuwe jas
Wie durft het oude achter zich te laten en het onvoorzienbare te omarmen?
Wie stijgt, valt en staat weer op?
Wie waagt de sprong?
Wie durft intens uit alleen geloof, hoop en liefde te leven?

Wees niet bevreesd en richt je ogen alleen op Hem, die eens was, is en nog komen zal. Voorbij de dagen van stille hartslagen achter de horizon.

Ik sluit mijn ogen en ik leef!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten